
U drugom tjednu ožujka, u sklopu Erasmus+ projekta OŠ Milana Langa „Ruku pruži, prirodi služi“, učiteljice naše škole Suzana Kos i Martina Glasnović polazile su tečajeve Introducing Sustainability Through Game-Based Learning and Gamification i Zero Waste School koji su održani u Europass Teacher Academy u Ateni. Oba tečaja doprinijeli su razvoju vještina vezano za struku i provođenje nastave, jačanje jezičnih i komunikacijskih vještina te digitalnih vještina uz jačanje interkulturalne kompetencije, stjecanje znanja o drugim kulturama i radu s kolegama iz cijele Europe. Ovo je bila prilika predstaviti našu zemlju te OŠ Milana Langa i broje aktivnosti i projekte koje naša škola provodi.
Učiteljica razredne nastave Suzana Kos koja u nastavi često koristi digitalne alate sudjelovala je na tečaju Introducing Sustainability Through Game-Based Learning and Gamification. Ovaj tečaj je nadogradnja njezinih dosadašnjih znanja i vještina na kojem su dati brojni primjeri metodologije poučavanja kroz igru na temu održivosti. Na tečaju je bilo ukupno 9 sudionika iz Italije, Slovačke, Hrvatske i Portugala. Teme koje su sudionici istraživali i o kojima su raspravljali su 3 stupa održivosti i 17 globalnih ciljeva UN-a za održivi razvoj, obrazovne prednosti GBL-a i metodologija igrifikacije te kako ih iskoristiti u svrhu podučavanja o održivosti. Budući da igranje igara nije dovoljno za podizanje svijesti o važnim pitanjima. Sudionici tečaja su stekli praktično znanje o tome kako dizajnirati i implementirati učinkovite planove lekcija za GBL i gamificirano učenje i aktivnosti. Posebna vrijednost tečaja bilo je predavanje u kulturnom centri Zaklade Stavros Niarcos koji uključuje Nacionalnu knjižnicu, Grčku nacionalnu operu i park Stavros Niarchos koji se proteže na 210.000 m².
Na tečaju Zero Waste School kojeg je pohađala učiteljica geografije Martina Glasnović sudjelovalo je 11 sudionika i to iz Španjolske, Rumunjske, Hrvatske, Slovačke, Francuske (francuski prekomorski posjed Reunion u Indijskom oceanu) te Cipra. Iako sve škole provode različite aktivnosti na temu zaštite okoliša i recikliranja, obje škole iz Hrvatske (Bregana i Slatina) i škola s Cipra jedine imaju status međunarodne Eko-škole što je potaklo interes ostalih sudionika kako postati Eko-školom. Tijekom tečaja obrađene su brojne teme od definiranje pojma otpada, problema otpada i mogućih rješenja do životnog stila bez otpada (Zero waste life), Plastična kriza u svijetu: što je plastika i kako dospijeva u ocean, Odgovor na plastičnu krizu: što kaže EU, Mikroplastika, Brza moda protiv održive mode te Zero Waste Classroom. Dio aktivnosti odrađen je kroz grupni rad i uz pomoć digitalnih alata kao što je izrada desetodnevnog Zero Waste kalendara, Svaki tanjur priča priču, ekološki kalkulator te Praćenje otpada u školi. Zanimljiv i poučan bio je prikaz već postojećih Zero Waste primjera dobrih praksi čiji je cilj minimiziranje stvaranja otpada i smanjenja utjecaja na okoliš. Tijekom tečaja učiteljica Glasnović je imala priliku predstaviti rad Geografske grupe OŠ Milana Langa kao primjer dobre prakse terenskih aktivnosti.
Zero Waste School je važan tečaj kojim OŠ Milana Langa, uz već zasluženi status međunarodne Eko-škole, osnažuje eko-dimenziju škole te jača razumijevanje načela načina života bez otpada. Pretjerano stvaranje otpada i nedostatak svijesti o održivim praksama su značajna pitanja koja utječu na naš planet i buduće generacije. U tome su i obrazovni sustavi pozvani poduzeti mjere kako bi se suočili s klimatskim izazovom, a važna karika u tome su učitelji koji mogu dati svoj doprinos kroz podizanje svijesti i promicanje smanjenja otpada među učenicima.
Kulturne aktivnosti također su važan dio tečaja i Erasmus+ projekta. To je bila prilika za upoznavanje s grčkom poviješću, kulturom, načinom svakodnevnog života, životnim navikama i tradicijom. S ciljem poboljšanja interkulturalnih kompetencija te stjecanja znanja o drugim kulturama u interakciji s kolegama iz drugih europskih država, posjećene su povijeno-kulturne i turističke atrakcije kao što su Akropola, Mikena, Epidaur i Nafplion. Zanimljiv je bio i sam obilazak i upoznavanje Atene, npr. tjedne poludnevne lokalne tržnice s domaćim proizvodima te obilazak četvrti grada gdje se isprepliću tradicija i moderno kao i svakodnevni život domaćina i turista.
učiteljica Martina Glasnović